T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / KARTEPE - Yıldız Entegre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Büro Yönetimi Alanı

06-11-2019








Büro Yönetimi  Alanı;Hızla değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini  karşılayabilecek bilgi, teknoloji  ve becerilerle donatılmış, büro hizmetlerini çağdaş yönetim ilke ve tekniklerine uygun olarak gerçekleştiren, yöneticinin çalışmalarına etkili bir şekilde katkı sağlayan ve işyerlerinde  verimliliği artıran  büro elemanları, büro yöneticileri  ve yönetici asistanları yetiştirmeyi amaçlayan bir alandır.          

Bu alandaki meslek elemanları genel olarak;

•                Bilgisayar ve  her türlü büro teknolojisini kullanabilen,

•                On parmak  klavye kullanabilen,

•                İletişim becerileri gelişmiş,

•                Protokol bilgisine sahip,

•                Mesleki yazışmaları yapabilen,

•                Toplantı ve seyahat organizasyonu yapabilen,

•                Dosyalama ve arşivleme yapabilen,

•                Yöneticisine ait tüm ajanda takibini yapabilen,

•                Diksiyonu düzgün,  meslek elemanları  yetişirler.

 

 

Büro Yönetimi Alanında Yer Alan Dallar:

Yönetici Sekreterliği Dalı,

 Hukuk Sekreterliği Dalı

Ticaret Sekreterliği Dalıdır.

 

Yönetici Sekreteri Tanımı: Büro teknolojilerini kullanarak, büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme,doküman hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme ile d

 

osyalama ve evrak işlemlerini yürütme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.   

Hukuk Sekreterliği Dalı: Adliye teşkilatı, barolar, avukatlık büroları, hukuk büroları, icra müdürlükleri gibi kurum ve kuruluşların yazılarını yazan, kayıtlarını tutan kişidir.

Ticaret Sekreterliği Dalı:Ticari işletmelerin çalışmalarında, yönetimin ve yöneticilerin yazışma, iletişim ve diğer büro hizmetlerini yürütmekle görevli  elemanlarıdır.

                  İş dünyasının hızla gelişmesi ve değişmesi, sekreterleri yeni tanımıyla "asistanları" yalnızca telefonlara bakan kişiler olmaktan çıkarmış, yöneticisiyle birlikte toplantılara giren, sunumlar, raporlar, istatistikler hazırlayan yöneticinin yapması gereken çoğu işi üstlenen orta düzey bir yöneticinin sahip olması gereken bilgi ve donanıma sahip meslek elemanları haline dönüştürmüştür.

                  Büro Yönetimi Alanı mezunlarınıniş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluş da, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde, hastanelerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.12.2012 - Güncelleme: 06.07.2023 15:50 - Görüntülenme: 2145
  Beğen | 2  kişi beğendi